Logo
knajpy.krakow.pl
sobota, 23 września 2017 

Forum o Krakowie

Znajdź lokal
Jedno zdjęcie
Restauracja Stary Piec
Kliknij by wyświetlić informację o knajpie
galeria >>
Ostatnio_dodane
Czajownia Kraków
Kawiarnia Stopklatka
Royal Art Cafe
Kabaret
Ministerstwo
więcej >>
 Felietony

Kliknij żeby powiększyćRowerem do knajpy - Odc.2 - MakrokeszRulez

Rowerem do miasta? Nie po to mam górala! Jaki jednak rower naprawdę się na dojazd do knajpy nadaje, na to postaram się odpowiedzieć tu i teraz...

- Rowerem do miasta? Nie po to mam górala! Kolejną ciekawostką występującą w naszym kraju jest fenomen rowerów „na komunię”, rowerów pseudogórskich, na których prawie że nie da się jeździć i to nawet zaraz po wyjechaniu z supermarketu. Ale po niewielkich modyfikacjach taki rower też nadaje się do miasta. Idealnym rowerem miejskim jest rower typu holenderskiego, ale i „makrokesz’a” się da przystosować do wymogów miejskiego kolarstwa. Oto podstawowe założenia: 1 - rower musi być tani (przynajmniej optycznie) 2 - rower musi być wygodny (wygodne siodło, prawidłowa pozycja) a koła powinny lekko się toczyć 3 - rower musi posiadać błotniki, lampki i odblaski 4 - rowerzysta powinien mieć pelerynę od dżdżu 5 - rowerzysta powinien posiadać zapięcie do roweru wraz z kluczykiem. Ad 1) Nad optycznym przysposabianiem rowerków nie będę się rozwodził, powiem tylko, że ideałem niedoścignionym pod tym względem jest zardzewiały Wigry 3 mojego kolegi. Ad 2) Wygodne siodło oznacza takie, na którym bez zmęczenia można przejechać kilkanaście kilometrów. Zwykle jest to szeroka kanapa ze sprężynami dla wygody. Pozycja na rowerze miejskim winna być wyprostowana, by dostojnie jechać ulicami miasta. Koła obowiązkowo z niewielkim bieżnikiem by bez zmęczenia dojechać do celu. Ad3) Błotniki, zwane w Galicji wachlarzami, są obowiązkowym wyposażeniem prawdziwego roweru miejskiego. Dla zwiększenia powodzenia wśród płci przeciwnej należy fantazyjnie nie dokręcić śrubki, aby luz powstały powodował rytmiczne kolebotanie. Lampki w rowerze miejskim zwrócone są ku przodowi (biała, żółta, zielona) i ku tyłowi – czerwona. Poza lampkami diodowymi używanie zestawów bateryjnych jest nieekonomiczne, jednak najlepsze pozostaje nadal dynamo, wbudowane w przednią piastę Ad4) Peleryna jest również obowiązkowa, i w tej materii należy się posłużyć wyobraźnią i zmysłem artystycznym. Można pelerynę kupić gotową, lub zaadoptować z ruskiego płaszcza wojskowego, wtedy mimo sporej niepraktyczności, dla każdego, kogo napotkamy będzie jasnym, że mamy pokojowe zamiary. Ad5) Zapięcie wraz z kluczykiem stanowi o własności roweru, jest to więc temat dość poważny. Zapięcie powinno być mocne, i a zapięcia z linki można śmiało włożyć między bajki dla grzecznych dzieci. Oczywiście, najlepsze są te drogie, ale jak się niema zbyt dużo kasy wystarczy mocna kłódka i kawał łańcucha. Sposób parkowania w polskich miastach wymaga od rowerzysty nieco skupienia, często bowiem elementu do przypięcia roweru należy długo szukać. A to rynna się odrywa, albo znaku drogowego, tak idealnego do przypięcia, akurat niema w pobliżu. Niestety, hasło „Kraków drugim Amsterdamem” nieprędko zostanie zrealizowane i to nie przez brak ścieżek, ale właśnie miejsc do pozostawienia roweru. Póki co trzeba wykazywać się pomysłowością, jak rowerzystka na zdjęciu obok. Zdjęcie zrobione w Krakowie, na bulwarach wiślanych, więc i u nas ludzie mają fantazję. Rower Power! Ciąg dalszy nastąpi…

Radek

Wasze opinie Utworz nowy watek

Zespół knajpy.krakow.pl nie odpowiada za treść komentarzy, zastrzegamy sobie jednak prawo do usuwania bądź skracania ich treści jeśli jest niezgodna z regulaminem forum. Dane osób umieszczających komentarze są logowane i w razie naruszenia prawa lub dobrego imienia osób trzecich mogą zostać przekazane odpowiednim instytucjom.
Brak komentarzy